
Problematica evenimentelor generate în ultima perioadă la Trans Bus din cauza traversării crizei financiare care a impus revenirea vestitei „ordonanțe-Trenuleț”, aduce în discuție situații create în teritoriu, în comunele arondate serviciului public de transport persoane. Motivul, perturbarea orarului de funcționare pe trasee, cu precădere în intervalele de vârf: cursele pentru navetiști sau orarul școlar, în ambele sensuri.
Conducerea societății Trans Bus a dat publicității o ultimă variantă de orar pentru funcționarea traseelor în teritoriu, din care unii dintre cei mai interesați beneficiari, navetiștii, au constatat eliminarea unora dintre cursele chiar din orele de vârf. Un exemplu în acest sens este situația creată pe traseul spre și dinspre comuna Gălbinași, în toate satele componente. Într-o postare pe pagina de socializare, primarul Dumitru Dragomir prezintă necesitatea adoptării unui proiect de hotărâre prin care consilierii locali au aprobat scumpirea biletelor de călătorie, inclusiv a abonamentelor.
„În ședința Consiliului Local am aprobat un proiect de hotărâre privind actualizarea tarifelor de călătorie ale companiei Trans Bus, care operează curse înspre și dinspre comuna noastră. Concret, este vorba despre majorarea prețului la biletul de călătorie cu 50 de bani și, respectiv, cu 1 leu, măsură pe care operatorul de transport ne-a solicitat-o. În luna ianuarie 2025, primăria noastră a primit o adresă din partea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Buzău-Mărăcineni, în care suntem membri și care ne-a facilitat aducerea curselor Trans Bus la Gălbinași. În documentul menționat se face referire la Ordonanța de Urgență nr 156/2024, privind unele măsuri fiscal-bugetare, dar și la faptul că Trans Bus nu a mai majorat prețurile din anul 2023, practicând tarife actualizate ultima dată acum doi ani. În aceste condiții, operatorul de transport a solicitat actualizarea prețurilor (care ar fi trebuit oricum indexate cu rata inflației) și stabilirea modului de acordare a gratuităților”, spune primarul de Gălbinași.
La rândul lor, cetățenii direct afectați de măsurile organizatorice adoptate de conducerea Trans Bus, adică navetiștii, au participat în număr consistent la discuțiile în mediul virtual și au recunoscut necesitatea adaptării prețurilor la bilete și abonamente, dar au contestat maniera în care a fost gândită reorganizarea orarului de funcționare pe trasee.
„Domnule primar, navetiștii nu lucrează doar de L-V, mai lucrează și în weekend și în ture 12/24; aceștia nu au dreptul la transportul public? Era suficient că ați acceptat sa scoată autobuzul cu plecare din Bentu la 5.30 de ce ați acceptat să-l scoată și pe cel de la 5.40? Măcar cu acesta puteam ajunge la serviciu chiar dacă întârziam 10 minute nu era ca și acum să întârziem o oră. Dacă autobuzul pleacă acum de la Bentu la ora 6 dimineața, la ce ora ajungem la locurile noastre de muncă? Doar nu avem locurile de muncă lângă stația de autobuz, sau unii dintre noi chiar schimbăm autobuzul și luăm alt traseu în oraș pentru a ajunge la locul de muncă. V-ați pus această întrebare atunci când ați acceptat autobuz la ora 6? Sau nu vă interesează navetiștii pe weekend. În cazul meu, eu intru la serviciu la 6,30, iar ca mine mulți ați navetiști… oricum ajungeam cu 10 minute mai târziu cu autobuzul de 5.40 dar acum???? Dumnezeu cu mila când ajungem”, a scris Mariana Dudu.
„Să se păstreze mersul autobuzului pentru cei care călătoresc și au servicii începând cu cel de 6 fără 10 dimineața. Să se circule în toate limitele normale ca și până acum. Merge lumea la serviciu și cei care fac cumpărături să se ducă mai repede să se întoarcă mai repede dus întors. Sănătate multă”, a scris și Maria Lazăr.
Chiar dacă nu a fost specificată în mod expres, dorința navetiștilor și a celor care folosesc serviciile Trans Bus ar fi ca primarul Constantin Toma să se implice în rezolvarea situației generată la nivelul comunei Gălbinași, mai ales că astfel de anomalii pot fi regăsite și pe alte trasee, în celelalte comune arondate.